درباره ما

درباره ما

تاریخچه

عملیات حرارتی سایا(سخت تابان سابق) با هدف انجام کار کارشناسی و اصولی در زمینه اجرا و راه اندازی فرآیندهای عملیات حرارتی فولادها و چدن ها و نیز مشاوره در زمینه انتخاب فلزات در سال 1381 در شهر اراک تاسیس گردید. در واقع این مجموعه ، با تغییرات راهبردی و توسعه ای که مدیران سخت تابان اراک در نظر داشتند در سال 1391 تاسیس شد که هدف از آن نگاهی کاملا متفاوت و حرفه ای به مقوله عملیات حرارتی و مهندسی سطح در صنعت کشور می باشد.

چشم انداز عملیات حرارتی سایا

عملیات حرارتی سایا در نظر دارد ضمن ارتقاء کیفی مداوم خدمات ارائه شده حال حاضر، با افزایش خلاقیت و نوآوری، با رعایت بالاترین استاندارد های کیفی و بین المللی، بهبود دانش فنی کارکنان همگام با آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی، با تمرکز بر موارد شش گانه ذیل به جایگاه برتری در صنعت متالورژی کشور نائل آید.

  • تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مجموعه های صنعتی مورد اعتماد فعالان داخلی در کلیه حوزه های عملیات حرارتی
  • مبدل شدن به یکی از معتبرترین مجموعه های صنعت متالورژی ایران در ارائه ی راهکارهای مشاوره ای فرایندهای عملیات حرارتی
  • پیشرو و پیشتاز بودن و تبدیل شدن به برترین برند توسعه دهنده علم و فناوری در صنعت متالورژی کشور
  • توسعه گستره جغرافیایی عرضه خدمات به خصوص در مناطق ویژه صنعتی
  • طراحی و اجرای سیستم کارآمد سنجش رضایت مشتری به منظور انطباق خدمات با نیاز مشتریان
  • فراهم نمودن سیستم جامع مدیریت منابع انسانی در جهت ارتقای تخصص، توانمندی و رضایت کارکنان

پیام مدیرعامل

شاید روزی که بنیاد و شالوده این کارخانه گذارده می شد، این پیش‌بینی قدری آرمانگرایانه به نظر می‌رسید که گروه صنعتی سایا در کمی بیش از یک دهه، با دستیابی به دانش روز عملیات حرارتی، مرزهای تکنولوژی متالورژی سنتی را پشت سرگذارده و نام و جایگاه خود را به عنوان یک صنعت مکمل و ارائه دهنده خدمات تخصصی عملیات حرارتی روز دنیا در منطقه مرکزی و غرب ایران تثبیت و پایدار نماید.
پروردگار را شاکر و سپاسگزارم که این توفیق را به اینجانب و همکاران پر تلاش مجموعه عملیات حرارتی سایا اعطا فرمود تا در مسیر اعتلا و پیشرفت کشور عزیزمان سهمی کوچک ادا کرده و در راه اعتلای صنعت متالورژی، تلاشی مستمر نماییم. از بعد تکنولوژیک این گروه توانسته است با جذب دانش روز توسط واحد فنی و مهندسی و بکارگیری ماشین آلات نسبتاً پیشرفته ساخت کشورهای انگلستان و ژاپن،اقدام به اجرای دقیق فرآیندهای مختلف عملیات حرارتی کند.
در سال های اخیر این مجموعه صنعتی توانسته است به ظرفیت عملیات حرارتی100 تن در سال انواع عملیات حرارتی برساند. در سال 1381 که مجموعه صنعتی عملیات حرارتی سایا با نام سخت تابان راه انداز‌ی گردید، همواره نقش مهمی در بهبود عملکرد دیگر صنایع استان مرکزی و استانهای همجوار آن داشته است. امید آن داریم که در آینده ای نزدیک همچنین بتوانیم چنین نقشی را بطور مؤثر در سطح کشور ایفا نمائیم.

واحد فنی و مهندسی

در این واحد پس از پذیرش کالا و دریافت سفارش در ابتدا کارشناسان این واحد فاز مطالعاتی و تحقیقاتی اولیه خود جهت تعیین سیکل مناسب عملیات حرارتی را آغاز می کنند . در این قسمت مشاوره های لازم در خصوص انتخاب جنس، سختی پذیری و میزان تغییرات ابعادی بعد از عملیات حرارتی به کار فرما ارایه می شود و در ادامه با طراحی فیکسچر مناسب و انتخاب سیکل عملیات و تهیه دستور العمل به واحد تولید ارجاع می گردد. واحد کنترل کیفیت در تمام طول فرایند نظارت دقیق و مستمر داشته و در نهایت با انجام بازرسی های لازم بر اساس استاندارد از انجام صحیح فرایند اطمینان حاصل می کند.

واحد کنترل کیفیت

ترموکوپلها

کلیه ترموکوپل ها از نوع K و S با محدوده دمایی 0-1200می باشند. و از دماسنجهای پرتابل و لیزری جهت کالیبراسیون و کنترل ترموکوپل های نصب شده بر روی کوره ها استفاده می شود.

سختی سنج ثابت UNIVERSAL

این دستگاه امکان سختی سنجی در مقیاس راکول جهت سختی سنجی حجمی و ROCKWELL SUPER FICIAL 15N ,30N ,45N جهت سختی سنجی لایه های نازک مانند نیتراسیون و کربونیتراسیون را دارا می باشد.

سختی سنج پرتابل

جهت انجام سختی سنجی قطعات بزرگ با امکان تعیین جنس قطعه کار ومقیاس های متفاوت مانند راکول ، ویکرز و برینل . این سختی سنج ها از برند هایی مانند equtip سوییس و آخرین ورژن سختی سنج time می باشد.